Úvod > Ostatní > Osobní váhy > Nesnažte se na váhu vyzrát, podvedete sami sebe

Nesnažte se na váhu vyzrát, podvedete sami sebe

V jednom z předešlých článků na portále Rady Testy jsme se věnovali výběru osobní váhy. Mluvili jsme o parametrech, přesnosti vážení, funkcích, které moderní váhy nabízejí. Přesto chyběla rada základní, která sice do technologického popisu přístroje nespadá, nicméně, kdo se jí neřídí, většinou stejně nakonec sebechytřejší osobní váhu strčí do kouta a raději zapomene… Hovoříme o pravidlech, jak se správně vážit. Protože jedině tehdy, budete-li se základními zásadami řídit, bude vám váš digitální pomocník skutečně k užitku.

Základní pravidla správného vážení

1. Váhu byste měli mít na stálém místě. Pokud s ní často manipulujete, rozladí se. Ani umístění v koupelně nemusí být právě výhrou. Vlhko, teplý vzduch, blízkost radiátorů levnějším vahám škodí. Konečně, asistent v kamenném i internetovém obchodě by vám měl být schopen poradit, zda se osobní váha do koupelny hodí, nebo zda ji přeci jen nemáte raději umístit například v ložnici či pracovně (případně v domácí tělocvičně).

2. Vážit byste se měli maximálně jednou týdně. Toto pravidlo ale platí spíše u mužů, u žen by to mělo být uprostřed menstruačního cyklu, protože se hmotnost mění v závislosti, jak stoupá hladina progesteronu a estrogenu. Laicky řečeno, před menstruací se v těle zadržuje více vody, váha tedy leze nahoru. U žen se tedy stačí zvážit zhruba dvakrát během cyklu a porovnávat vždy hmotnost ve stejné části menstruačního cyklu.

3. Nejlépe ráno, před jídlem a ve spodním prádle. Odborníci doporučují, abyste se vážili vždy ve stejnou ranní hodinu, pochopitelně nalačno a po návštěvě WC, ale také před koupelí nebo sprchováním, a aspoň hodinu po sportovní aktivitě. Ideální je, budete-li se vážit jen ve spodním prádle, protože kalhoty či svetr vám klidně přidají i kilogram navíc.

4. Stůjte rovně. Určitě nechcete podvádět sami sebe :-). Takže se při vážení neopírejte o zeď ani umyvadlo, stůjte rovně a celými chodidly na měřících diodách (na špičkách sice budete vážit o něco méně, ale bude to pěkný podvod). Pořiďte si váhu s velkým čitelným displejem, protože i naměřené hodnoty byste měli číst vzpřímeně - ano, pokud se výrazně předkloníte, opět to hodnoty vychýlí směrem nahoru.

5. Spočítejte si BMI. Možná nehubnete rychle nebo vůbec. A možná to tak i má být. Spousta lidí si totiž myslí, že jsou obézní, přitom to vůbec není pravda. Nejběžněji používaný je index tělesné hmotnosti BMI (z anglického Body Mass Index), který se vypočte tak, že se hmotnost vyjádřena v kilogramech dělí druhou mocninou výšky, která je vyjádřena v metrech.

Vzoreček pro výpočet BMI = tělesná váha (kg)/[výška (m)]2

Kategorie BMI
18,5 - 24,9: normální váha
25 - 29,9: nadváha
30 - 34,9: obezita prvního stupně
35 - 39,9: obezita druhého stupně
více než 40: obezita třetího stupně (morbidní obezita)

 

 
 
rady k nákupuservisy

Rady-Testy.cz

INFOLINKA: 800 100 929   (Po-Pá 8.00 - 17.00)  |  tel.: 596 965 968, e-mail: info@obchody24.cz

URL adresa: http://www.rady-testy.cz/nesnazte-se-na-vahu-vyzrat-podvedete-sami-sebe

 
Publikování nebo další šíření obsahu serveru rady-testy.cz je bez písemného souhlasu firmy Online nákupy a.s. zakázáno.
(c)  Online nákupy a.s., kontakt: info@rady-testy.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace